Skola/Jobb...

Att hoppa av skolan, gör det verkligen saker omöjligt i framtiden? Hänger verkligen hela framtiden på hur man gör med gymnasiet? Jag vill väldigt gärna inte tro det, jag tänker hoppa av, orkar inte slösa min tid, skolan ger mig INGENTING.. Men jag undrar.. Ska det verkligen vara så himla svårt att hitta ett jobb sen isåfall? Ett fast jobb t ex, får man bara det om man gått gymnasiet? Nej det kan jag aldrig tänka mig iallafall, det som borde gillas i jobbet man gör är ju hur man klarar av det? Om en människa är super bra på en sak utan att gå klart gymnasiet och en annan är super dålig på samma sak men har gått klart hela den utbildningen.. Ska det verkligen vara så att den dåliga utbildade ska få jobbet istället för den jätte bra självutbildade? Det går över mitt förstånd ifall det är på det viset. Jag tycker det är de man gör som ska spela roll.. Ska en människa bortses bara för den inte har gått 3 eller fler år och lärt sig matte, svenska och engelska? Vad har det egentligen för roll i det hela? Om man t ex ska jobba med människor inom omsorgen eller något, vad exakt är det man ska göra med matte, svenska och engelska kunskaper då? Det finns ju miniräknare och lexikon att använda.. Helt sjukt tycker jag det är iallafall..

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag hoppade av skolan & trodde jag skulle få ett jobb , men det fick jag inte . Har suttit hemma i 2 år nu & får inte ett jobb . Jag jobbar extra då & då , men de verkar vara den enda man duger till nu när man inte har nån utbildning lr erfarenhet .

Tänk noga innan du hoppar av , de förstörde mitt liv .

/Caroline :)

2009-02-04 @ 11:20:30
URL: http://misscaarooliine.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag tycker att mina 3 år på GUC var bortkastade.. men tyvärr får man inget jobbom man inte har gått på gymnasiet.. Jag vantrivdes som fan på min linje och ville verkligen hoppa av, men det var tur att jag inte gjorde det.. Nu har jag ett jobb jag trivs jättebra med och hade jag inte gått ut gymnasiet hade det varit helt kört för mig.

Håller med Caroline.. FÖRSÖK stå ut och klara det! För tyvärr kan man knappt få jobb som städtant om man inte gått ut gymnasiet. (nej jag nedvärderar inte städare, har själv jobbat som det.Men det var ett exempel för det är relativt lätt att få jobb som det). Förstör inte för dig själv, du kommer ångra det. /Annelie

2009-02-06 @ 11:41:22
URL: http://alvid.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppa inte av gymnasiet. Jag har känt att gymnasiet emellanåt sugit ganska rejält och inte heller alltid gett mig något. Och utan det så är risken EXTREMT stor att du aldrig får ett jobb... tyvärr

2009-02-26 @ 21:01:45
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0